We have sent you information regarding the new password to the email address you provided. If you have not received any information - please repeat the process of requesting a password.
Back to siteNo products
Ich celem jest zwiększenie momentu obrotowego, oraz zmniejszenie prędkości napędu na koła. Takie rozwiązanie przeniesienia napędu pozwala na znaczne zmniejszenie elementów napędowych. Na przykład dyferencjał i półosie, które przenoszą napęd nie muszą być tak rozbudowane i maja mniejsze gabaryty. Przekłada się to na wagę i koszty budowy maszyny.
Podstawa bezawaryjnej eksploatacji jest odpowiedni olej oraz jego ilość w przekładni. Dlatego co jakiś czas sprawdzamy stan oleju. Ustawiamy zwolnice w odpowiednim położeniu i odkręcamy korek pomiarowy. Najczęściej jest on z magnesem i jeśli na nim zauważymy dużo opiłków to znaczy, że mechanizm planetarny uległ już zużyciu. Gorzej jeśli pojawiły się większe kawałki metalu, wówczas należy przekładnie rozebrać , sprawdzić co jest przyczyna i dokonać ewentualnej naprawy. Olej wymieniamy zazwyczaj co 1000 moto godzin. Chyba że zauważymy wycieki ze zwolnicy, wówczas uzupełniamy olej częściej aż do czasu usunięcia awarii i wymiany uszczelnień.
Również jeżeli mamy ,,rozebraną" zwolnice sprawdzamy stan reszty podzespołów, wałka i tak zwanego wieńca słonecznego. Wiadomo, że te elementy współpracują ze sobą i jeśli któryż z nich jest uszkodzony to pociągnie za sobą w sposób lawinowy uszkodzenie innych elementów. Przy naprawie zwolnicy warto zaopatrzyć się w komplet uszczelnień i dokonać ich wymiany, będziemy mieć wówczas spokój na długi czas.
Zostaw komentarz