We have sent you information regarding the new password to the email address you provided. If you have not received any information - please repeat the process of requesting a password.
Back to siteNo products
Hamulce w koparko ladowarkach są jednym z najwazniejszych elementow w maszynie.Od nich zalezy bezpieczna praca i bezpieczenstwo osob i innych maszyn w miejscu jej pracy.Obecnie stosuje się tak zwane hamulce mokre,ktore pracuja w tylnych mostach calkowicie zanuzone w oleju.Jest to bardzo dobre rozwiazanie ponieważ chronia je przed przegzaniem i mogą przez to dluzej pracowac.Ale jak kazdy element eksploatacyjny i one się zuzywaja.Najczestszym objawem oprócz slabej sily hamowania jest ubytek plynu w zbiorniczku pomp hamulcowych.Kiedy po kilku krotnym uzupelnieniu plynu i stwierdzeniu ze nie ma wyciekow zewnetrznych sprawdzamy stan oleju w tylnym moscie i jeżeli oleju przybylo to znaczy ze z hamulcami cos się dzieje.Jedna z przyczyn mogą być zuzyte tarcze hamulcowe i przekladki.
W koparko ladowarkach wystepuja w zasadzie trzy typy tylnych mostow
a)wystepujace w modelach B,C,D
b)wystepujace w modelach E,F
c)wystepujace w tylnych mostach skretnych
W celu naprawy hamulców przede wszystkim należy zdemontować tylny most nie zapominajac spuscic wczesniej oleju .Mosty z modeli B,C,D należy ustawic do rozkrecenia w pione .Nastepnie za pomoca suwnicy bądź tez można wykorzystac te koparko ladowarke, ponieważ bez tylnego mostu maszyna przeciez może nam sluzyc jako dzwig,zdejmujemy poszczegolne elementy mostu.
Zanim wymienimy tarczki i przekladki wymieniamy uszczelnienia na tloczkach i cylindrach hamulca ,ktore należy dokladnie obejzec pod kątem zuzycia i jeśli mamy watpliwosci najlepiej wymienic na nowe. Zuzyte tarczki mogly spowodowac ze tloczek mial za duzy skok i uszkodzil sie i przy okazji uszczelnienie .Nalezy tez sprawdzic w jakim stanie są kosze tarczek i jeśli są mocno „wytarte”wymienic.Nigdy nie wolno stosowac dodatkowej tarczki czy przekladki jako wypelnienie ubytku.Tarczki i przekladki zawsze wymieniamy z dwoch stron aby sila hamowania była jednakowa .Skladajac z powrotem most należy przy okazji wymienic wszystkie uszczelnienia ,zeby nasza robota nie poszla na marne.Po zamontowaniu mostu do maszyny i podlaczeniu przewodow hamulcowych,odpowietrzamy maszyne.Lepiej to zrobic przed nalaniem oleju bo wtedy mozemy sprawdzic szczelnosc uszczelnien na tloczkach hamulcowych.Odpowietrzamy wten sposob ze rozlaczamy pedaly hamulca i odpowietrzamy najpierw jedna strone potem druga , az pedal stanie się twardy.Nastepnie lejemy specjalny olej ,ktory nadaje się do mokrych hamulcow i zaleca sie tez zastosowac specjalny dodatek ,ktory jeszcze bardziej wzmacnia właściwości oleju.Po zalozeniu kol opuszczamy maszyne i testujemy ja na placu,sprawdzamy po sladach hamowania czy „kola rowno biora”.Jesli wszystko w porzadku dopiero wtedy wyjezdzamy do pracy.Czasami w pierwszym okresie slychac zgrzyt hamulcow jednak po krotkim czasie ustepuja i nie ma czym się przejmowac.
Bardzo podobnie postepujemy w przypadku naprawy hamulcow w nowszych mostach maszyn modeli E i F , z ta roznica ze tego mostu nie musimy stawiac w pionie.Tu również tarczki i przekladki wymieniamy z dwoch stron i także wymieniamy przy okazji wszystkie uszczelnienia.
W tych maszynach nie wystepuja kosze tarczek ,ich role pelnia obudowy, ktore nie ulegaja zniszczeniu , ale również należy wymienic uszczelnienia na tloczkach i cylinderkach.Olej jaki stosujemy do tych mostow jest taki sam i rowniez zaleca się stosowac dodatek .W mostach tych należy zwrocic uwage na sprezynki powrotne , które powoduja cofanie się tarczek z przekladkami.
Wymieniajac te sprezynki należy tez wymienic zabezpieczenia tych sprezynek i sworzni prowadzacych.Podobnie jak poprzednio po odpowietrzeniu robimy proby na placu, jeśli przejda pomyslnie, jedziemy do pracy sprawna maszyna.
Z tylnymi mostami skretnymi postepujemy bardzo podobnie jak z mostami do maszyn E i F.
Podobne tez mosty wystepuja w ladowarkach teleskopowych.
UWAGA !!!
Przy naprawie hamulcow jak już mamy rozebrany most zaleca się zwrocic uwage na pozostale podzespoly w znajdujace się w nim,czy ktorys z nich nie nadaje się do wymiany np. satelitki ,wieniec czy lozysko,zeby za jakiś czas znow nie sciagac mostu i nie robic przestoju maszyny.
Zostaw komentarz