We have sent you information regarding the new password to the email address you provided. If you have not received any information - please repeat the process of requesting a password.
Back to siteNo products
Obecnie maszyny pracują przez cały rok i nie ma przestojów w okresie zimowym.
Ale, żeby pracowały bezawaryjnie należy poczynić pewne przygotowania.
Podstawa jest przejście na paliwo zimowe, charakteryzuje się ono zwiększoną odpornością na krzepliwość. Na przykład paliwo zimowe IZ 40 traci swe właściwości przy minus 40 stopni Celsjusza. Ponadto pamiętajmy o tankowaniu do pełna. Zapobiega to powstawaniu rdzy na wskutek różnic temperatur. Zaleca się też stosowanie specjalnych dodatków do paliwa.
Ważne jest też aby przed zimą wymienić filtry paliwa na nowe, ponieważ osadza się w nich parafina, która może zatkać układ paliwowy. Kiedy zaczyna się ujemna temperatura, pamiętać musimy o codziennym spuszczaniu wody z separatora. Żeby uniknąć jej zamarznięcia.
Należy zwrócić szczególną uwagę na akumulator. Powinien być zawsze naładowany w 100%, a przy dłuższym postoju wyjmowany z maszyny.
Bardzo ważną sprawą jest płyn chłodniczy.
Powinien być wymieniany co ok. 3000 moto godzin ale nie rzadziej niż co 3 lata. Jeśli nie jesteśmy pewni co do jego przydatności możemy zmierzyć jego parametry za pomocą aerometru. Gęstość powinna wynosić od 1.07 do 1.08 g/cm sześcienny, a temperatura wrzenia 115 - 120 stopni Celsjusza. Wartości te odczytamy na skali aerometru.
Ponadto wszelkie uszczelki smarujemy wazelina techniczna, żeby nie przymarzły.
Również musimy zwrócić uwagę na instalacje elektryczną, i tam gdzie jest to możliwe zabezpieczyć wazeliną lub kontakt- sprayem.
Jeżeli w maszynie występuje układ hamulcowy pneumatyczny, częściej niż zwykle uzupełniamy specjalny płyn absorbujący wodę. Kiedyś używano w tym celu denaturat.
Jeżeli zanosi się na dłuższy postój maszyny, tłoczyska siłowników zabezpieczamy smarem w sprayu. Chroni on przed korozja. Ale przed uruchomieniem maszyny musimy go koniecznie usunąć inaczej może uszkodzić uszczelnienia.
Również w okresie zimowym inaczej eksploatujemy maszynę. Po jej uruchomieniu, musimy chwile odczekać aż silnik się rozgrzeje i wówczas pomału uruchamiamy hydraulikę żeby olej, który jest bardzo gesty ,, rozszedł " się po całym układzie. W przeciwnym razie zimny i gesty olej może zniszczyć uszczelnienia.
Zachowując tych kilka podstawowych zasad, nie powinniśmy mieć kłopotów z pracą maszyny w zimie.
Zostaw komentarz