We have sent you information regarding the new password to the email address you provided. If you have not received any information - please repeat the process of requesting a password.
Back to siteNo products
Stacyjka zapłonu spełnia dwa zadania. Jedno, z czym przede wszystkim nam się kojarzy, to odpalanie silnik. Drugie to aktywowanie wszystkich układów elektrycznych. W większości koparek, koparko-ładowarek i innych maszynach budowlanych dopiero po przekręcaniu kluczyka możemy uruchomić światła, wycieraczki czy najważniejsze - komputer pokładowy.
Stacyjka składa się z wkładki na kluczyk oraz kostki zapłonu. Przekręcając kluczykiem, powodujemy, że w kostce obraca się stycznik, łącząc odpowiednie obwody.
Najczęstszą przyczyną usterek stacyjki w koparkach są uszkodzenia mechaniczne. Zazwyczaj, pojawiają się one na skutek długotrwałego użytkowania. We wkładce wyrabiają się zapadki przez co mamy kłopot z włożeniem i obrotem kluczyka. Również sam kluczyk po pewnym czasie wyrabia się i traci zarys ząbków. Jeśli widzimy na nim jakieś uszkodzenia lub ślady zużycia są dość znaczne warto wymienić go zanim złamie się w stacyjce. Tutaj kupisz kluczyki do CAT Volvo i JCB. Nawet jeśli kluczyk jest sprawny uważajmy żeby nie wkładać go do stacyjki jeśli jest zabrudzony.
Uszkodzeniu może też ulec drugi element stacyjki czyli kostka zapłonu. Przez lata użytkowania dochodzi do wycierania i wypalania się styków, przez co powstaje duże obciążenie instalacji co z kolei może doprowadzić do zwarcia instalacji.
Jeśli stacyjka zapłonu ulegnie uszkodzeniu, to raczej jej nie naprawiamy tylko wymieniamy na nową.
Musimy pamiętać, żeby dobrać stacyjkę odpowiednią dla danego modelu, a nawet numeru seryjnego maszyny, w przeciwnym razi mimo iż z wyglądu jest podobna lub nawet taka sama nie będzie dobrze funkcjonować.
O stacyjke mozemy tez odpowiednio zadbac . Np. do wkladki wstrzyknac specjalny srodek do zamkow , wowczas kluczyk bedzie mial lekki poslizg i nie bedzie sie tak szybko zuzywal .
Zostaw komentarz