We have sent you information regarding the new password to the email address you provided. If you have not received any information - please repeat the process of requesting a password.
Back to siteNo products
Każdy z tych układów posiada własny system filtracji.
Składa się on z jednego lub kilku filtrów montowanych kolejno, lub równolegle.
Zadaniem filtrów jest oczyszczanie z wszelkich zanieczyszczeń. Stałych takich jak opiłki, osad, piasek oraz para wodna, która się skrapla głównie w zbiornikach.
Filtry możemy podzielić ze względu na ich budowę.
Główny podział jest ze względu na ich przeznaczenie:
Paliwo zasysane ze zbiornika przechodzi przez filtr (separator), a następnie jest oczyszczane. Z rdzy opiłków i innych elementów stałych, w głównej mierze z wody. Która występuje w postaci pary gdzie, dostaje się przez odpowietrznik znajdujący się w każdym zbiorniku. Dlatego separator wyposażony jest w specjalny korek spustowy. Separatory posiadają przezroczysty pojemnik na dole. Tak zwaną szklankę, w której zbiera się wytrącona woda. Jeśli widzimy, że się skropliła, pozbywamy się jej przez korek spustowy. Częściej wykonujemy to zimą, ponieważ różnica temperatur sprawia, że tej wody jest więcej. Następnym elementem jest filtr paliwa, który wyłapuje elementy stałe. W mniejszych maszynach takich jak minikoparki zazwyczaj występuje jeden. W koparko- ładowarkach, koparkach, wozidłach i innych większych maszynach najczęściej spotkamy dwa. Dobry filtr paliwa ma od 65% do 99% filtracji i wyłapuje cząstki większe niż 10 mikronów. Aby dobrać odpowiedni filtr paliwa, należy znaleźć odpowiedni numer w katalogu, po nr. VIN.
- ciśnieniowo- tłoczne, które przenoszą ciśnienie od 100 do 650 BAR.
- odpowietrzające
- spławno- powrotne ok. 10 bar
- ssawne
W zbiorniku występuje filtr ssawny łącznie z filtrem odpowietrzającym. Filtr ten często jest zaniedbywany. Sprawia, że powstaje podciśnienie w zbiorniku. Ponieważ cały czas ubywa lub przybywa w nim olej. Albowiem musi zaczerpnąć go skądś do napełnienia np. siłowników i ich opróżnienia. Następny filtr to ciśnieniowo- tłoczny. Przez który dostarczany jest olej i ostatni na powrocie to spławno- powrotny.
Przeważnie występują podwójnie, najczęściej jeden w drugim.
Pierwszy zewnętrzny- tak zwany wstępny.
Drugi wewnętrzny- dokładnego oczyszczania
Chronią silnik przed zanieczyszczeniami z zewnątrz. Aby poprzez kolektor ssący do komory spalania gdzie miesza się, z paliwem dotarło czyste powietrza.
W nowszych maszynach występuje filtr cząstek stałych tzw. DPF. Zbiera on sadzę powstałą w wyniku spalania, gromadzi ją, a następnie wypala od czasu do czasu.
Wszystkie filtry wymieniamy w określonym czasie przez producenta. Lub kiedy stwierdzamy, że są zanieczyszczone, jednak po pewnym okresie też musimy wymienić olej. Nawet najlepsze filtry nie są w stanie filtrować w nieskończoność.
Zasadą jest też, że wymieniając z jakiegoś powodu olej na nowy np. po awarii lub wycieku. Należy wymienić również filtry.
Poziom filtracji określa się w mikronach. Bardzo ważny jest też przepływ określany w litrach na minutę. Parametry te określa specyfikacja mas.
W układzie smarowania silnika występuje też filtr oleju. Czasem w dużych silnikach w koparkach dwa lub więcej. Wyłapuje zanieczyszczenia powstałe podczas pracy ze ścierających się elementów.
Czysty olej pozbawiony opiłków lepiej smaruje elementy wirujące np. panewki z wałem czy dźwigienka zaworów.
Każdy z tych układów tworzy obieg zamknięty i krąży ciągle w tej samej przestrzeni. Dlatego zachodzi potrzeba wymiany filtrów.
Czas wymiany określa producent maszyny, jest to ok. 500 moto godzin. Częściej filtr oleju silnika zazwyczaj ok. 250 moto godzin. Ponieważ zbiera najwięcej zanieczyszczeń.
Filtry powietrza natomiast powinno wymieniać się, kiedy zauważymy, że są zabrudzone. Jednak nie rzadziej niż te 500 mth. To samo czynimy z filtrami kabinowymi, tu chodzi o nasze zdrowie i nie ma co oszczędzać.
Zostaw komentarz