Na podany email wysłano informację o nowym haśle. Jeśli wiadomość nie dotarła, spróbuj ponownie lub skontaktuj się z nami.
Powrót do stronyBrak produktów
Podstawa długiej bezawaryjnej pracy maszyny budowlanej jest dbałość o jej stan techniczny i przestrzeganie zasad obsługi technicznej.
1. sprawdzenie stanu ogumienia (czy nie ma widocznych pęknięć ,odpowiednie ciśnienie i stan bieżnika).
2. Należy sprawdzić układ kierowniczy (końcówki drążków i zwrotnice).
3. Sprawdzić czy nie ma wycieków na
Jedna z ważniejszych rzeczy jest sprawdzenie stanów olei w silniku , transmisji i układzie hydraulicznym. Zaniechanie tych czynności może być przyczyna poważnych awarii , np. niski poziom oleju transmisji powoduje ze maszyna jeździ wolniej i jest słaba a duży ubytek „hydrauliki” to, że nie ma mocy i naraża pompę hydrauliczna na zatarcie.
Ważna sprawa jest sprawdzenie maszyny pod kątem uszkodzeń mechanicznych, czy nie występują widoczne pęknięcia np. ramion koparki, chodzi tez o bezpieczeństwo osób pracujących w pobliżu maszyny.
Po uruchomieniu maszyny należy sprawdzić działanie wszystkich funkcji (jazda przód-tyl, hamulce hydrauliczne ,hamulec postojowy ,ruchy wszystkich ramion ,sygnały dźwiękowe (chodzi o bezpieczeństwo) oświetlenie i wycieraczki ,itp.
Jeśli to możliwe maszynę zaleca się umyć ,wówczas łatwiej widać wszelkiego rodzaju wycieki i uszkodzenia ,szczególnie podpory ,stare błoto, glina, cement i kamienie, które do nich się dostana mogą poważnie uszkodzić a nawet je zablokować .
Bardzo ważna rzecz przed przystąpieniem do pracy jest zapoznanie się z DTR-ka maszyny. Chodzi o to żeby poznać jej możliwości techniczne i praktyczne (żeby stosować ja do prac zgodnie z jej przeznaczeniem i wskazaniami producenta. DTR-ka zawiera praktyczne wskazówki dotyczące możliwości i zakresu obsługi maszyny. Dużo maszyn budowlanych pochodzi z „drugiej ręki” nie każda maszyna zawiera dokumentacje rozruchowo-techniczna, dlatego tez należy stosować się do ogólnych zasad użytkowania sprzętu
Ogromnie ważna rzeczą jest utrzymywanie porządku w kabinie operatora. Nie należy przechowywać tam pojemników z olejami i innymi „potrzebnymi” rzeczami. Od tego są specjalne schowki znajdujące się w maszynie. Ma to szczególne znaczenie dla bezpieczeństwa ,luźne przedmioty mogąc się swobodnie przemieszczać potrafią zablokować pedał gazu a co gorsza hamulca a butelki z olejem stanowią zagrożenie pożarowe.
Również bardzo ważna sprawa jest właściwe zachowanie się podczas awarii maszyny. W zależności od rodzaju usterki-awarii, należy podjąć odpowiednie kroki. Jeśli jest to możliwe maszynę należy przemieścić w miejsce nie kolidujące i nie powodujące utrudnień na placu budowy i gdzie może pozostać do czasu naprawy. Wówczas należy przystąpić do weryfikacji usterki i jeżeli można ja samemu usunąć, należy z kontaktować się samemu z dostawca części zamiennych i usunąć awarię. Jeśli nie należy wezwać mechanika.
Zostaw komentarz